Chrápání není příjemné nikomu, s následky však nikdo nepočítá. Tělo rychleji stárne

Chrápání je velmi nepříjemné zejména pro osoby, které s dotyčným člověkem žijí. Bohužel se ukázalo, že je škodlivé i pro toho, koho se přímo týká. Jaké jsou příčiny ronchopatie a jak můžete tomuto problému předejít a zajistit, že se váš partner v klidu vyspí a vy také?

Příčiny a léčba

Chrápáním trpí obrovské množství lidí po celém světě. Většina z nich jsou muži (až 20–25 % mužské populace), ženy tvoří v tomto případě menšinu (kolem 10 %). Příčiny mohou být velmi různé. Obvykle se jedná o neprůchodnost nosu, hypertrofii mandlí, snížený svalový tonus jazyka a krku nebo obezitu. Chrápání může zhoršit také pití alkoholu před spaním, což bývá i častou příčinou.

Doporučený článek:  Sladké sny popřejí oblíbené bylinky. Pomohou lépe usnout a zapomenout na každodenní starosti

Spolu s chrápáním může nastat spánková apnoe, která vede k pauzám v dýchání. To způsobuje hypoxii orgánů a následky budete pociťovat během dne. Mezi nejčastější příznaky patří únava, podrážděnost, bolesti hlavy nebo problémy se soustředěním. Pro řidiče se jedná o velmi nebezpečný problém, protože budou velmi unavení za volantem, což může vést i k velmi nebezpečné a vážné nehodě.

Zdroj obrázku: Freepik

Chrápání podporuje stárnutí

Kromě únavy se můžete potýkat i s dalšími problémy, které chrápání způsobuje. Může se jednat o nemoci jako hypertenzi, inzulínovou rezistenci, chronickou obstrukční plicní nemoc, mrtvici nebo srdeční infarkt. Kromě toho chrápání podporuje proces stárnutí. Vědci zjistili, že tento proces lze zpomalit, nebo dokonce zastavit s použitím kyslíkové masky.

Doporučený článek:  Elixír života má každý ve svých rukách. Nahlédněte do jídelníčku těch, kteří se dožili stovky

Prevence je vždy lepší než léčba, a proto byste měli vědět, jak odstranit chrápání ze svého života. V první řadě zajděte za svým praktickým lékařem. Ten vás pošle na různá vyšetření, která odhalí příčinu vašeho chrápání. Poté vám doporučí léčbu, která bude nejlepší pro vás. Obecně se doporučuje snížit tělesnou hmotnost, zdravě jíst, pravidelně se hýbat, přestat kouřit a omezit konzumaci alkoholu. Zbytek bude záležet na příčině vašeho chrápání.

Zdroj: https://www.sleepfoundation.org/snoring