Nad stresem se dá zvítězit i bez odborné pomoci. Stačí se dobře napít, nebo si zapnout televizi

Stres z práce se snažíte eliminovat nejnovější sérií na Netflixu nebo surfováním mezi příspěvky na Facebooku či sledováním storíček na Instagramu? Po sprše doufáte v rychlý spánek, ale ráno se probouzíte opět bez šťávy? Činnosti, které většina z nás považuje za odpočinkové, ale ke zbavení stresu nevedou. Naopak vedou k zatížení mozku, který si nemá šanci odpočinout. Jaké jsou vhodnější relaxační techniky pro načerpání energie a zbavení stresu?

Brouzdání po sítích není odpočinkem

Podle vědců z Durhamské univerzity není brouzdání po sítích odpočinkem, lidé se navíc cítí po surfování na internetu provinile a mají pocit, že ztratili drahocenný čas. Podle amerických vědců nadto dochází při sledování internetu v mozku k extrémnímu úsilí a soustředění, nemá tak šanci si odpočinout.

Sledování známých filmů je účinnější

Mnohem vhodnější se jeví sledování televize, ale i zde podle výzkumníků je důležité u ní netrávit příliš mnoho času, což vede k pasivitě nebo otupení. Problematické je sledování krimi zpráv, akčních seriálů nebo thrillerů, při kterých dochází ke zvýšení hladiny kortizolu, stresového hormonu, v krvi. Pro odpočinek jsou vhodnější filmy nebo seriál, kde je známý děj.

Chůze i šálek kávy nebo čaje

Zapomenout na potíže všedních dnů pomáhají procházky do přírody, které zklidní mysl a pomohou zlepšit fyzickou kondici. Podle vědců je účinným lékem na stres také šálek kávy nebo čaje, protože se jedná o rituál spojený s odpočinkem od práce, navíc sloučeniny v nápojích pomáhají blokovat stresové receptory a snižuje se tím hladina úrovně stresu.

Hudba očišťuje, čtení pomáhá

Podle vědců z University of London pomáhá hudba od duševních potíží, a dokonce od bolesti, tempo hudby by mělo být obdobné jako je tepová frekvence. Za nejúčinnější relaxační metodu pak považují vědci čtení. Už pouhých šest minut čtení pomůže zpomalit tep a snížit svalové napětí. Během této zábavy nadto dochází k posílení neuronové sítě a podpoře kognitivních funkcí.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/six-relaxation-techniques-to-reduce-stress