Nejčastější mýty okolo hubnutí přinášejí víc škody než užitku. Ne všemu je radno věřit

Mnoho žen i mužů po celém světě si přeje shodit alespoň pár přebytečných kilogramů. Bohužel většině lidí to nejde snadno a mají s tím velké problémy. Okolo hubnutí (stejně jako jiných věcí) koluje mnoho mýtů, kterým lidé stále věří, a v tomto případě mohou být důvodem, proč nemáte svou ideální hmotnost. Dnes se podíváme na mýty, které všichni známe a měli bychom jim přestat věřit.

Žádná snídaně a zákaz jídla po 18. hodině

Hodně lidí vám řekne, že základem hubnutí je kalorický deficit. Často se doporučuje jednoduše vynechat snídani, což má vést ke snadnému zhubnutí. Takto jednoduché to bohužel není a pravda je, že vynechání snídaně vám k ničemu nepomůže. Právě naopak. Když vynecháte snídani, metabolismus se zpomalí a budete se cítit unavení, což pravděpodobně vyřešíte rychlými cukry.

Mýtus, který všichni známe, je zákaz jídla po 18. hodině. Pravdou je, že vše závisí na vašem denním režimu. Skutečně se doporučuje sníst poslední jídlo dvě až tři hodiny před spaním, ale většina z nás nechodí do postele v osm večer, takže se klidně můžete najíst i trochu později. Večeře by navíc měla být vždy lehká, což bohužel tento mýtus nezdůrazňuje.

Zdroj obrázku: Freepik

Těstoviny, brambory a všechny tuky jsou čisté zlo!

Hodně lidí si myslí, že konzumace brambor nebo těstoviny při dietě všechno zničí. Myslete na to, že i malá porce brambor dodá vašemu tělu draslík, vitamín C a B6, betakaroten a zažene hlad na dlouhou dobu. Těstoviny podávané s libovým masem a zeleninou vás také zasytí na dlouhou dobu a bude stačit malá porce, abyste se najedli. Základem je, aby zbytek pokrmu byl zdravý a lehký.

Také někteří tvrdí, že hubnutí znamená vzdát se všech tuků ve stravě. To je velká chyba, protože zdravé tuky vám ve skutečnosti pomohou s hubnutím. Ano, neměli byste jíst příliš smažená jídla a fast food, ale tuky ve formě ořechů, semínek, olivového oleje, avokáda nebo mořských ryb jsou pro tělo důležité a prospěšné. Budou pomáhat ke správnému fungování organismu a nemusíte se obávat, že by se ukládaly na váhu, protože jsou přirozené a tělo je dokáže bez problémů zpracovat.

Zdroj: https://www.nhs.uk/live-well/healthy-weight/managing-your-weight/ten-weight-loss-myths/