Sauna vyžene z těla všechen stres i škodlivé toxiny. Při dodržení pravidel je skutečný zázrak

Parní saunu si zamilujete. Je to způsob relaxace, který je velmi oblíbený především u těch, kteří nemají čas na cvičení, ale zároveň chtějí udělat něco pro své tělo. Má totiž spoustu skvělých účinků, které můžete vidět téměř okamžitě. Vyhlazuje pokožku, pomáhá s problémy s dýcháním a také tělo vyčistí od toxických látek.

Parní sauna a její prospěšné vlastnosti

Parní saunu můžete mít i doma, ale mnohem častěji se využívají prostory, ve kterých se společně sejde i několik lidí najednou. Proto je nutné dbát na hygienu a před návštěvou sauny se osprchovat, abyste ze sebe smyli nečistoty. Díky sauně snadno odbouráte stres, ale také uvolníte svaly, a to díky vysoké teplotě a horké páře. Díky tomu se snadněji vyhnete riziku vzniku rakoviny nebo kardiovaskulárních onemocnění.

Pokud nevíte, jak se v sauně zachovat nebo jak dlouho tam být, začínejte pozvolna. Do sauny si nikdy neberte plavky, protože se v nich po nějaké době nebudete cítit dobře. Raději si pod sebe dejte ručník a jeden si pak omotejte také kolem těla. Budete se cítit dobře a navíc vypotíte všechno toxiny v těle. První minuty v sauně pro vás možná budou utrpením, proto si sedněte na spodní lavice, kde bude menší teplo.

Zdroj obrázku: Freepik

V sauně můžete zůstat, jak dlouho budete chtít

Pro začátek můžete v sauně zůstat jen pár minut, postupně pak můžete dobu prodlužovat. Celý proces by ale neměl trvat déle než hodinu. Zvyšujte čas postupně a uvidíte, že budete spokojení a cítit se lépe. Po sauně si dejte vlažnou nebo studenou sprchu, protože se tím nejen budete otužovat, ale zároveň vyplavíte pot, který vznikl v sauně. V některých saunách máte k dispozici kyblíky s vodou, kterou si na sebe můžete nalít.

Během saunování byste měli doplňovat tekutiny, protože jich spoustu vyplavíte. Je to důležité, protože jinak může dojít k deodorizaci těla. Nakonec je velmi důležitý odpočinek. I když je sauna sama o sobě relaxační, i poté by si tělo mělo odpočinout a nabrat nové síly.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/313109