Šťavel má jen krátkou sezónu. Díky zavaření si ale můžeme lahodnou polévku uvařit kdykoli

Máte-li rádi tuto nenápadnou bylinku, určitě byste měli vyzkoušet recept na šťavelovou polévku. Zavařovaný šťavel je skvělý na zimu, když nemáme přístup k čerstvým listům, ale máme chuť na nějaký pokrm připravený z této rostliny. Navíc příprava takového šťavelu je velmi rychlá a jednoduchá.

Jednoduchý způsob přípravy

Bohužel je sezóna těchto aromatických listů velmi krátká. Máte-li na pozemku šťavelový list nebo jste si koupili větší množství na trhu, stojí za to přemýšlet o způsobu, jak ho uchovat co nejdéle. Příprava zavařeného šťavelu zabere jen pár minut a přinese skvělý základ pro přípravu polévky právě v chladných obdobích roku.

Doporučený článek:  Lesk a čistotu dodá bílému nábytku ocet

K přípravě budete potřebovat jen šťavel, máslo a sůl. Práci začněte tak, že si jako první připravíte listy. Důkladně je omyjte a poté jemně nařežte. U větších listů se můžete zbavit tvrdého stonku, který se může nacházet uprostřed listu. Potom nakrájený šťavel osmažte na másle s jemným přidáním soli. Už po chvíli ztratí listy svůj objem a ztmavnou. Když šťavel změní konzistenci a začne se rozpadat, je příprava hotová. Nakonec vložte takto připravený šťavel do malých sklenic, dobře je zavřete a obraťte vzhůru nohama.

Zdroj obrázku: Freepik

Výhody konzumace šťavelu

Tato bylina má staletou tradici a jejích léčivých vlastností si cenili již staří Egypťané, kteří ji používali ke zmírnění příznaků poškozeného trávení. V řecké medicíně našly extrakty ze šťavelu využití ve vodě nebo víně, které se pilo při průjmech a různých onemocněních gastrointestinálního traktu, a dokonce i při kousnutí štírem. Na druhé straně odvar z kořenů pomohl při léčbě kožních onemocnění a pro zmírňování bolesti zubů.

Doporučený článek:  Koření najde v domácnosti využití nejen při vaření

Nic z těchto tvrzení není překvapující, protože šťavel je skutečná vitamínová bomba. Obsahuje betakaroten, vitamíny A, B2, B6 a C, kyselinu listovou, ale také minerály jako železo, draslík, hořčík, vápník a křemík. Kromě toho, s relativně malým množstvím kalorií, má velké množství vlákniny, bílkovin, sacharidů a tuků. Listy obsahují také flavonoidy, které mají antioxidační účinky.

Zdroj: https://myrecipemagazine.wordpress.com/2016/05/01/pickled-sorrel-2/