Zapomeňte na stres a oslaďte si život. Každodenní rituály pomohou vrátit do pohody

Jste každý den vystaveni nadměrné míře stresu? Bere vám chuť k jídlu, klidný spánek a dobrou náladu? Stres je reakce těla na mimořádné situace a organismus vyčerpává. Neustále se zrychlující tempo života, chaos, problémy v práci, nejistota a nedostatek odpočinku dávají nervovému systému pořádně zabrat. Dá se ale posílit přirozeně.

Den začněte sladce

Začněte den správně, ideálně s manukovým medem. Dvě lžičky tohoto medu nalačno dvacet minut před jídlem vás udrží v duševní pohodě a jemně vás dostanou do víru všedního dne. Med můžete zapít teplou vodou nebo čajem, teplota by ale neměla přesáhnout 40 °C, jinak by mohl med ztratit své cenné vlastnosti. Manukový med pomáhá obnovovat duševní rovnováhu a doporučuje se při stavech apatie nebo nervového vzrušení.

Během dne se nezapomeňte pravidelně hýbat. Dechová, relaxační a protahovací cvičení vám pomohou zvládnout každodenní stres. Najděte si pohyb, který vás bude bavit – může to být jízda na kole, tanec nebo třeba jen chůze. I sex se počítá mezi fyzické aktivity, navíc vyplavuje do těla hormony zlepšující náladu. I když při velké míře stresu nejspíš na milování nemáte náladu, měli byste to alespoň zkusit.

Zdroj obrázku: Freepik

Večer si uvařte bylinkový čaj

Večer před spaním si místo tišicích prostředků z lékárny a prášků na spaní uvařte bylinkový čaj. Meduňka zlepšuje koncentraci a pomůže vám s usínáním. Kozlík lékařský uklidňuje srdeční tep. Čaj z lipového květu vám pomůže se uvolnit a tužebník sníží hladinu stresového hormonu v těle. Jak čaj připravíte? Zalijte lžičku bylinky sklenicí horké vody a vypijte před spaním.

Co dalšího můžete udělat pro své duševní zdraví? Pijte čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávu se lžičkou manukového medu a špetkou muškátového oříšku. Tento nápoj byste si měli dopřát alespoň třikrát týdně. Z potravin dále pomáhá mandlová pasta z namočených a rozemletých mandlí se zázvorem, dále pak cibule a česnek.

Zdroj: https://health.clevelandclinic.org/eat-these-foods-to-reduce-stress-and-anxiety/