Míň, ale za stejnou cenu: firmy nenápadně zmenšují balení oblíbených produktů

Oblíbená metoda výrobců, jak ušetřit a více vydělat, je zmenšit balení. V mnoha případech si toho ani nevšimnete, protože cena zůstane stejná. Někdy se ke zmenšení balení přiznají, ale většinou to dělají potají. Podívejme se na společnosti a jejich produkty, které se zmenšily, ale cena zůstala stejná. Možná jste si toho u některých produktů sami všimli.

Dobroty i kojenecká výživa používají tuto metodu

Čokoládová sušenka 3Bit prochází během let zajímavými proměnami. Původně vážila 43 gramů. Výrobci ji potom snížili na 41 gramů a od roku 2018 zvýšili na 46 gramů. Jedna tabulka čokolády Carla původně vážila 100 gramů, ale posledních pár let má jen 80 gramů. Máte-li rádi tyčinky Deli, možná jste si všimli změny ve velikosti. Původně měla XXL varianta 53 gramů, zatímco dnes má jen 35 gramů.

Doporučený článek:  Tradičním lékem na nachlazení je cibulový sirup, česnek i husí sádlo

Změna, kterou jste jistě zaznamenali, se objevila u Coca-Coly. Původní lahve o objemu 2 litry zmizely z trhu a nahradily je lahve o objemu 1,75 a 2,25 litru. Disko sušenky také s hmotností svých balení experimentují. Původně šlo o 179 gramů. V roce 2016 došlo ke snížení na 157 gramů a v roce 2021 znovu ke zvýšení na 169 gramů, které v obchodech najdete nyní.

Zdroj obrázku: Freepik

Balení mění alkohol i zmrzlina

Fernet Stock se soustředil na zmenšování množství alkoholu ve svých nápojích. V roce 2015 ho snížil o 2 % (ze 40 na 38 %). V případě Fernet Stock Citrus došlo ke stejnému postupu, ale alkohol se snížil o 3 % (z 30 na 27 %). Oblíbená značka zmrzliny Häagen-Dazs se také rozhodla zmenšit balení. Ještě před 3 roky jste si mohli koupit zmrzlinu s objemem 500 ml, zatímco dnes má 460 ml.

Doporučený článek:  Absorpční podložka u baleného masa má několik funkcí. Zdravotně závadná je jen v jediném případě

Zmenšování produktů se týká mnoha společností a produktů. Došlo k tomu u JoJo medvídků, Jaru, Krušovic, Ledových kaštanů nebo Kit Kat Chunky. Stejně tak se zmenšilo také Granko, káva Jacobs, kokosová tyčinka Margot a Mars, tradiční nanuk Míša nebo Orion bonboniéry. Tyto praktiky se ale nevyhýbají ani margarínu (Perla) nebo rýži. Vitana dlouhozrnná rýže se změnila z 960 gramů na 800 gramů na jednom balení. Které změny jste v obchodě zaznamenali vy?

Zdroj: https://www.slice.ca/shrinkflation-is-real-package-sizes-are-getting-smaller-but-not-prices/