Pokud nestíháte, zpomalte. Odpojení od stresu ho paradoxně pomůže zvládnout

Také máte dojem, že se svět čím dál více zrychluje a jeho tempo je vražedné? Že se po nás každý den chce víc a víc? Zde je pár jednoduchých tipů, jak se v moderním světě nezbláznit a získat zpět trochu klidu a pohody.

Zvyšující se tempo života je stále patrnější. Mnoho z nás to silně pociťuje. Jsme vyčerpaní, uspěchaní, ve stresu a nemáme čas si v klidu oddechnout. Co tedy dělat, abychom našli znovu rovnováhu?

Stačí provést několik malých změn v každodenním životě, které se stanou dobrými a zdravými návyky. Díky tomu opět získáte chvíle klidu a naučíte se opět relaxovat.

Před spaním vypněte obrazovky

Vědci zjistili, že světlo vyzařované z televizní obrazovky, počítače a smartphonu narušuje cirkadiánní rytmus těla. Tato frekvence světelných vln zastavuje produkci spánkového hormonu melatoninu. Alespoň hodinu před spaním proto vypněte svá elektronická zařízení a raději si přečtěte knihu.

Při setkání s blízkými odložte telefon

Až budete příště trávit čas s někým, koho milujete, dejte pryč telefon a plně se věnujte jeho společnosti. Podívejte se na tohoto člověka svěžíma očima, věnujte pozornost jeho chování, gestům a výrazům ve tváři. Jistě zjistíte, kolik toho při běžném nesoustředěném hovoru nestihnete zaregistrovat.

Zdroj obrázku: Freepik

Udělejte si seznam lidí, díky kterým jste šťastní

Na tomto seznamu může být kdokoli, od přátel po inspirativní spisovatele a myslitele. Tento seznam pravidelně kontrolujte, a kdykoli se budete cítit ve stresu, zavolejte některému z těchto lidí nebo si přečtěte jejich knihy/blog/názory, abyste nasáli jejich moudrost.

Vyrazte na procházku

Říkáme, že jdeme na procházku, abychom si provětrali hlavu. Ani netušíme, jak moc je to pravda. V aktu chůze je něco uklidňujícího, co nám opět pomáhá získat rovnováhu a nabrat dech. Přesto je docela snadné přestat chodit. Dnešní doba plná aut a hromadné dopravy k tomu přímo vybízí. Možná byste měli přehodnotit svůj rozvrh, abyste našli více příležitostí k procházkám.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/16-ways-relieve-stress-anxiety