Při správném skladování si káva uchová aroma i chuť

Káva je už od nepaměti velice oblíbeným nápojem mezi lidmi. Aby si zachovala stále intenzivní vůni a kvalitní chuť, je ovšem potřeba ji správně skladovat. Poradíme vám, jak na to v jednoduchých krocích.

Praktické tipy, jak co nejlépe uskladnit kávu

Abyste kupovanou kávu uchovali v co nejlepším stavu, soustřeďte se na tyto kroky:

  • Pokud jste koupili mletou či zrnkovou kávu v plastovém obalu, zbytečně ji nepřesypávejte do žádné dózy. Lepší je, když ji ponecháte v původním obalu a zaizolujete dobře klipem.
  • Káva potřebuje ke skladování sucho a hlavně temno. Proto ji umístěte například do spíže či kuchyňské linky.
  • Za žádnou cenu nedávejte kávu do lednice. Tam ztrácí svou vůni a chuť. Může také nasáknout od aroma jiných potravin.
  • Instantní druh kávy umístěte ideálně co nejdál od dřezu a také od sporáku, aby nenavlhnul. Vhodné je přesypat kávovou směs do vzduchotěsné nádoby.
Doporučený článek:  Kvasnicové hnojivo prospěje především orchidejím, které díky němu rozkvetou
Zdroj obrázku: Pixabay

Proč je zdravé pít kávu?

A nyní se ještě podívejme na benefity spojené s pitím kávy. Je jich skutečně požehnaně:

  • zlepší se vaše schopnost koncentrace,
  • lépe se budete učit nové věci,
  • pravidelné pití kávy kromě jiného významně snižuje riziko vzniku depresivních poruch,
  • kofein působí příznivě zejména na tyto orgány: ledviny, žlučník a játra,
  • některé studie dokonce potvrdily, že káva může pomoci předejít vzniku rakoviny,
  • kávový mok je také perfektní prevencí vzniku diabetu,
  • vhodná je káva i při redukční dietě (samozřejmě bez cukru).
Doporučený článek:  Skvrny od potu vyčistí ocet, jedlá soda nebo peroxid vodíku
Zdroj obrázku: Pixabay

Jaké látky obsahuje káva?

Některé studie prokázaly, že káva obsahuje neskutečných 200 různých látek. Zde je tedy výčet některých z nich: draslík, železo, hořčík, fosfor, vápník, polyfenoly, kofein, vitamíny, bílkoviny anebo sacharidy. Hlavní složkou, která všechny milovníky kávového moku zajímá, je samozřejmě kofein. Ten má na lidský organismus stimulační účinky, proto si mnozí lidé neumí své ráno bez šálku espressa ani představit.

Zdroj: https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/food-features/coffee/, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1356551/, https://www.healthline.com/nutrition/top-evidence-based-health-benefits-of-coffee, https://www.homesandgardens.com/advice/how-to-store-coffee-grounds