Riziko kardiovaskulárních onemocnění sníží jedině změna životního stylu. Úprava jídelníčku prospěje celému tělu

Problémy se srdcem trápí hlavně starší lidi, ale rozhodně se nevyhýbají ani mladším ročníkům. Kardiovaskulárním onemocněním se můžeme bránit jedině tím, že budeme cvičit a stravovat se zdravě. Životní styl je úzce spjatý právě s tím, jak na tom bude naše srdce. Vysokokalorická strava není vůbec vhodná pro ty, kteří mají nadváhu a k tomu sedavé zaměstnání.

Změňte životní styl a vaše srdce vám poděkuje

Pokud ve své stravě nemáte dostatek živin, nemůžete se divit, že po čase můžete mít problémy nejen se srdcem, ale také s dýcháním. Objevit se mohou také problémy s jinými orgány. Ve stravě lidí, kteří bojují s problémy se srdcem, by se měly minimalizovat nasycené mastné kyseliny, tuky, sacharidy nebo cukry. Vyřadit produkty, jako je sádlo, tučné maso nebo slanina, nebude jednoduché, ale je to první krok k tomu, abyste se cítili lépe.

Doporučený článek:  V zimě ptáky potěší krmítko plné dobrot. Ne vše do něj ale patří

Naopak byste do svého jídelníčku měli zařadit zeleninu, ovoce, kvalitní oleje a másla a také libové maso nebo ryby. Mořské ryby byste měli jíst pravidelně, protože obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou pro naše tělo důležité. Dejte si vejce, smetanu a živočišné tuky a vynechte alkohol, cigarety a slané pochoutky. Jednoduché cukry sice naplní na chvíli vaše tělo, ale také nejsou vhodné.

Zdroj obrázku: Freepik

Díky bílkovinám budete nejen zdraví, ale také plní síly

Bílkoviny najdete především v libovém mase a také v mléčných výrobcích. Pokud si pravidelně budete dopřávat kuřecí, krůtí nebo jiné maso, budete nejen zdraví, ale poděkují vám také vaše orgány, které nebudou obalené tukem. Omezte také konzumaci soli, není vhodná především pro lidi, kteří mají nadváhu. Pokrmy by měly být lehce stravitelné a hlavně uvařené v páře nebo pečené v alobalu.

Doporučený článek:  Vnitřnosti získávají znovu na popularitě. Jídelníček obohatí o zajímavou chuť i hromadu zdravých látek

Dávejte si jídlo pravidelně. Nezapomínejte na snídani, právě ráno je vhodné do těla dostat bílkoviny. Zkuste míchaná vejce nebo hromadu zeleniny. Pokud se rozhodnete pro obilné produkty, dávejte si jen takové, o kterých víte, že jsou pro vaše tělo zdravé.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/heart-disease/in-depth/heart-disease-prevention/art-20046502