Jídlo ve špatnou dobu zkracuje život. Zatíží trávení a tělo nemá šanci si odpočinout

Máte od rána napilno a nestíháte se najíst? Věděli jste, že doba, ve kterou jíte, může ovlivnit délku vašeho života? Pokud tělu nedodáte pravidelnou dávku vitaminů a minerálů, bohužel bude mít problém správně fungovat. Možná stíháte jíst až večer, než jdete spát. Zkracujete si tím život, protože tělo pak nezvládá ve spánku všechny živiny zpracovat. Ve kterou denní dobu je tedy vhodné se najíst?

Nesnažte se dohnat jedním jídlem celý den

Večer byste nikdy neměli dohánět nedostatek jídla přes den. Ráno byste se měli nasnídat, protože pak má tělo celý na den na to, potraviny zpracovat. Jestli se najíte až večer, nejenže vás bude bolet žaludek, ale navíc budete tloustnout. Spánek je důležitý proces, při kterém by tělo mělo odpočívat. Navíc večer se spíše vrhneme na nezdravé potraviny, které našemu tělu škodí.

Studie prozrazují, že kvalita jídla a také denní doba, ve které si ho dáváme, ovlivňuje kvalitu a délku života. Byl proveden výzkum na několika skupinách myší, které dostávaly jídlo v pravidelných intervalech nebo bez omezení. Výsledky ukázaly, že myši, které měly k dispozici jídlo po celý den, se dožily 800 dní. Ty, které měly také přístup k jídlu, které bylo nízkokalorické, žily o 75 dní déle.

Zdroj obrázku: Freepik

Jídlo souvisí s procesem stárnutí

Jestli chcete stárnout pomaleji, rozhodně byste si měli rozmyslet, kdy jíst. Ráno si dejte kvalitní snídani, která obsahuje bílkoviny a vlákninu. Tu najdete hlavně v zelenině. K obědu si dávejte pouze lehké jídlo, které doplní kvalitní příloha. Nezapomínejte ani na pitný režim – nikdy nepijte až v případě, že máte žízeň. Jestliže budete jíst večer těžká jídla, nepůjde vám usnout a kvalita spánku také ovlivní váš vzhled.

Čím dříve si dáte první jídlo, tím to bude lepší pro vaše tělo. Zdravý životní styl udělá hodně, proto na něj dbejte. Tělo musí pracovat celý váš život, máte pouze jedno a je potřeba se o něj starat. V případě problémů s trávením se nebojte obrátit na svého lékaře.

Zdroj: https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/breakfast, https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/water/art-20044256, https://www.harvardpilgrim.org/hapiguide/the-science-of-food-and-aging/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5719018/, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6520689/, https://www.health.com/condition/obesity/the-surprising-reason-you-snack-at-night-and-how-to-stop-it, https://www.nhsinform.scot/healthy-living/food-and-nutrition/eating-well/health-benefits-of-eating-well, https://www.express.co.uk/life-style/health/1599199/how-to-live-longer-eating-dinner-7pm, https://studyfinds.org/eating-day-time-add-years-to-life/, https://www.washingtonpost.com/national/health-science/why-eating-late-at-night-may-be-particularly-bad-for-you-and-your-diet/2015/08/24/ad8b85ac-2583-11e5-b77f-eb13a215f593_story.html