Nedostatek draslíku může negativní ovlivnit vaše tělo. Jak?

Draslík je jedním z minerálů, které ovlivňuje správné fungování našeho organismu. Nedostatek draslíku má proto velmi negativní dopad na naše zdraví. Tento minerál reguluje krevní tlak, ovlivňuje srdeční rytmus a rovnováhu hydratace v našem těle. Jeho nedostatek způsobuje hypokalémii, ke které dochází, když hladina krve klesne pod 3,5 mmol na litr. Podívejme se, jak to poznáte a jak s tím můžete bojovat.

Příznaky, které signalizují nedostatek draslíku

Malé množství tohoto minerálu ovlivňuje celé tělo a poznáte jej na mnoha tělesných funkcích. Otok končetin je jedním z hlavních příznaků. Často jej doprovází celková slabost a poruchy příjmu potravy. Kromě toho se může objevit také hypertenze, křeče nohou, nepravidelný srdeční tep, poruchy koncentrace, nervozita, nespavost, vyrážka nebo akné, zvracení nebo zácpa.

Prevence a přirozená léčba

Draslík se naštěstí nachází v mnoha potravinách, které můžete snadno začlenit do svého jídelníčku a díky tomu posílit své zdraví. Skvělým zdrojem tohoto cenného minerálu je zelenina. Dietologové doporučují konzumovat hlavně rajčata a zelenou zeleninu, např. hrášek, špenát nebo cuketu. Ve stravě by vám ale rozhodně nemělo chybět ani ovoce, cereální produkty a ryby. Na druhou stranu se vyplatí omezit sůl, kávu a alkohol, kvůli kterým se minerály vyplavují z těla ven.

Farmakologická léčba

Máte-li vážnější problémy kvůli nedostatku draslíku, poraďte se s lékařem. Ten vám pravděpodobně odporučí jako léčbu speciální doplňky stravy, které obsahují koncentrované ionty minerálu. V začátku postačí orální podávání, v těžších případech se podává nitrožilně. Pacienti s rizikem hypokalémie potřebují vhodnou kombinaci diety a speciálních doplňků. Vše ale musíte konzultovat se svým lékařem. Jediné, co můžete s klidem udělat sami, je změnit trochu svůj jídelníček a začít konzumovat výše doporučené potraviny, které vám přirozeně doplní hladinu draslíku v těle.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/potassium-deficiency-symptoms