Šálek kávy nakopne energií a zlepší den. Je ale nutné pít ji ve správný čas

Mnoho z nás pije kávu ráno k snídani. Milovníci tohoto hřejivého nápoje si ho ale s radostí užívají během celého dne, a to i odpoledne. Dodá nový příliv energie, ale také pár ne moc příjemných důsledků pro zdraví. Jaké jsou vedlejší účinky odpolední kávy?

Cirkadiánní rytmus a problémy s usínáním

Cirkadiánní rytmus je přirozený rytmus těla, podle kterého bychom měli fungovat. Vědci zjistili, že pití dvojitého espresa tři hodiny před spaním posune cirkadiánní hodiny o 40 minut. To znamená, že budete mít narušené spánkové fáze a kompletně narušíte svůj 24hodinový rytmus, který je pro správné fungování organismu extrémně důležitý.

Doporučený článek:  Dejte navždy sbohem kilům navíc. S několika jednoduchými návyky půjdou dolů sama

Potíže s usínáním a lehký spánek jsou další problémy, se kterými se můžete setkat při pití kávy v odpoledních hodinách. Jestli ji pijete odpoledne nebo večer, budete potřebovat nejen delší čas na usnutí, ale také se budete během noci častěji budit. To je velmi nepříjemná záležitost, a přitom tomu můžete velmi jednoduše předejít, když si dáte kávu jen v dopoledních hodinách.

Zdroj obrázku: Freepik

Noční pocení během menopauzy

Menopauza přináší do života ženy mnoho negativních stavů. Noční pocení a návaly horka jsou jen některé z nich. Podle studie z roku 2015 může odpolední pití kávy zhoršit noční pocení během menopauzy. Snížení kofeinu bude užitečné pro každou ženu, která má problémy s návaly horka a pocením. Jestli se vás tyto problémy týkají, měli byste omezit přísun kofeinu.

Doporučený článek:  Kaštany můžeme prakticky využít. Podpoří udržitelný životní styl

Diuretické účinky

Studie z roku 2013 zjistila, že ženy, které pijí velké množství kofeinu, mají větší sklon k inkontinenci než ty, které kávu nepijí. Kofein má na každého močopudný účinek, a proto může být důsledkem nočního vstávání na záchod. To není vůbec příjemné a navíc budete méně spát. Ráno se budete cítit unavení, protože během noci budete muset několikrát na toaletu.

Zdroj: https://sites.psu.edu/siowfa15/2015/09/23/when-should-i-drink-my-coffee/