Aktivní odpočinek má na mozek lepší vliv než sledování televize

Odpočinek, na který čekáme po náročné práci nebo intenzivním studiu, nemusí znamenat jen ležení na zádech, koukání na televizi nebo několik hodin spánku. Z dlouhodobého hlediska se spíše doporučuje odpočívat aktivně. Díky tomu okysličíme tělo, zlepšíme si fyzickou kondici a přispějeme k celkové pohodě. Jak na to?

Oblíbená cyklistika

Nejoblíbenější formou aktivního odpočinku je cyklistika. Provozováním tohoto sportu tvarujeme postavu a odpočíváme zároveň. Samozřejmě to platí jen pro nenáročné vyjížďky. Když to počasí dovolí, místo sledování televize raději vyrazte alespoň na chvíli na kolo. Další skvělou formou relaxace jsou různé druhy venkovních her. Alespoň jednou týdně vyrazte s přáteli nebo dětmi zahrát si volejbal, basketbal nebo squash.

Procházkou na čerstvém vzduchu si okysličíme mozek, zlepšíme náladu a prokrvíme tělo. Stačí půlhodinová procházka za slunného počasí a budeme se okamžitě cítit lépe. Ještě lepší odpočinek si dopřejeme, pokud v rámci volného času vyrazíme do lesa. Je vědecky dokázáno, že vůně lesa uklidňuje a uvolňuje. Zároveň se procházkami udržíte v kondici.

Uspořádejte piknik

Pokud máte rodinu, snažte se alespoň jednou nebo dvakrát za měsíc uspořádat společný piknik v parku. Takto strávený volný čas vás stmelí a užijete si při něm spoustu zábavy. Můžete samozřejmě pozvat i své přátele. Nejlepší je uspořádat piknik na louce nebo u řeky, a to ve dnech, kdy se teplota drží konstantně nad 20 °C.

Máte dům se zahradou? Práce na zahrádce je velmi praktická forma trávení volného času, do které můžete zapojit i děti. Okysličíte si mozek, procvičíte manuální zručnost a vylepšíte vzhled rostlin. Pokud máte tu možnost, můžete si také zajít na koupaliště nebo do bazénu. Plavání je skvělý způsob, jak relaxovat a zároveň pečovat o svou fyzičku. Při plavání totiž spálíte spoustu kalorií a zvýšíte hladinu serotoninu v mozku.

Zdroj: https://www.vice.com/en/article/3daqaj/is-watching-tv-actually-a-good-way-to-rest-your-brain