Co jíst, abyste měli zdravou a pružnou pleť?

Tvář je to první, co z nás lidé vidí a často také první, podle čeho nás posuzují. Z tohoto důvodu většině lidí záleží na jejich pleti a chtějí znát způsoby, díky kterým bude zářivá a zdravá. To, co jíme, má obrovský dopad na stav našeho těla i pokožky. Pokud jí nedodáme potřebné složky, objeví se různé kožní problémy v podobně nedokonalosti, akné, skvrn nebo vrásek. Aby byla pokožka hladká, pevná a vyživená, měla by strava obsahovat co nejvíce zeleniny bohaté na:

  • antioxidanty,
  • vitamíny (A, C, E a D),
  • nenasycené mastné kyseliny,
  • zinek a křemík.

Zdroj obrázku: Freepik

Strava bohatá na ovoce a zeleninu

Chcete mít krásnou a zdravou pleť? Vaše strava by měla obsahovat co nejvíce zeleniny. Doporučuje se jíst minimálně 400 g zeleniny, ale mnoho vědců a odborníků na výživu doporučuje dokonce 700 g denně. Nejlepší je přidat je ke každému jídlu a jíst je syrové nebo připravené v páře. Jejich cenné živiny jsou částečně ničeny vlivem teploty. Strava by ale měla obsahovat i ovoce kvůli obsahu cukru, antioxidantů, vitamínů, beta-karotenu, selenu a flavonoidů.

Kde najdete nenasycené mastné kyseliny?

Důležitou složkou jsou také omega-3 mastné kyseliny. Jsou součástí buněčných membrán, regulují lipidový metabolismus pokožky a zvlhčují a regenerují pokožku. Jsou také protizánětlivé, snižují podráždění, otoky a zarudnutí. Obsahují je především lískové a vlašské ořechy, mořské ryby (losos, makrela, sardinky), avokádo, žloutky nebo dýňová semínka. Zapomínat byste ale neměli ani na lněné semínko, sóju nebo řepku.

Zdroj obrázku: Freepik

Pro pokožku jsou velmi důležité také minerály, jako zinek, křemík, selen nebo síra. Zinek je antibakteriální a absorbuje přebytečný maz, selen je protizánětlivý, antioxidační a má antiseptické vlastnosti. Jeho zdrojem jsou ořechy, ryby, drůbež nebo vejce. Křemík podporuje tvorbu kolagenu, zlepšuje pevnost a pružnost pokožky. A nakonec síra pomáhá změkčit a odlupovat starou pokožku, takže je hladká a pružná. Najdete ji v mase, drobech, vejcích, česneku a cibuli.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/expert-answers/healthy-skin/faq-20058184