Dejte sbohem vysokému cholesterolu a užijte si chuť čerstvých šťáv, které nakopnou metabolismus

Čím více masa a vysoce zpracovaných potravin máte ve své stravě, tím větší je riziko, že budete mít problémy s příliš velkým množstvím cholesterolu. Chcete se lépe starat o své zdraví? Zařaďte do svého denního rozvrhu pohybovou aktivitu a naplňte svůj jídelníček zeleninou a ovocem. Používejte také různé domácí šťávy. Tyto čtyři vám nejvíce pomůžou se snížením cholesterolu.

Proč je nutné snižovat cholesterol?

Nadbytek cholesterolu je v dospělé populaci bohužel poměrně běžný. Často vyžaduje léčbu, ale prvním a nejdůležitějším krokem je jako vždy změna životního stylu, včetně zařazení pohybové aktivity do denního rozvrhu a méně zpracovaných potravin do jídelníčku. Dobrým řešením jsou čerstvě vymačkané šťávy. Pouhé vypití jedné sklenice vám umožní v krátké době vstřebat více biologicky aktivních látek než z celého ovoce.

Šťáva z granátového jablka

Šťávy z granátového jablka jsou k dostání v mnoha obchodech. Snadno si je ale připravíte i sami. Ovoce stačí oloupat a šťavnatá semínka vhodit do odšťavňovače. Semínka granátového jablka jsou tak měkká, že je lze také rozmixovat a jíst jako pěnu.

Zdroj obrázku: Freepik

Artyčoková šťáva

V tomto případě je lepší se spolehnout na hotovou, kupovanou artyčokovou šťávu. Odměřte 30 ml a těsně před pitím přidejte do šťávy lžičku medu, šťávu z půlky citronu a hrst špenátu nebo petrželky.

Kapustová šťáva

Její vysoké nutriční hodnoty se vyplatí využívat co nejčastěji a její listy by se měly přidávat nejen do salátů, ale i do domácích šťáv. Skvěle chutná v kombinaci s jablky, citronem a mrkví. Vyplatí se určit množství jednotlivých surovin na základě vlastních chuťových preferencí. Pro začátek vám postačí velká hrst čerstvých listů kapusty, jablko, šťáva z půlky citronu a dvě mrkve.

Špenátová šťáva

Špenát se hodí k mnoha druhům ovoce. K hrstce jeho zelených listů se vyplatí přidat jedno jablko, jeden pomeranč nebo jednu hrušku, dále polovinu citronu, dva řapíky celeru a kousek čerstvého kořene zázvoru (1–2 cm). Vložte všechny ingredience do odšťavňovače nebo lisu a vychutnejte si čerstvě připravenou šťávu.

Zdroj: https://www.eatthis.com/best-smoothie-recipes-lower-cholesterol/