Jak se správně vážit? Dodržujte tato pravidla!

Vážit se je potřeba. Obzvlášť, pokud jste v redukčním režimu. V takovém případě je pro vás důležité vědět, zda vše postupuje tak, jak má a dietní opatření fungují. Abyste se ale mohli číslo na váze brát vážně a věřit mu, je potřeba dodržovat několik pravidel. Pokud se budete vážit kdykoliv se vám zachce, čísla nebudou přesná a mohou vás jen stresovat. I pokud zrovna nejste v hubnoucím režimu, není na škodu se občas zvážit. Právě z důvodů, abyste se k nadváze nedopracovali. V takovém případě vám stačí na váhu vlézt jednou za měsíc.

Jak často se vážit?

Pokud držíte dietu, možná máte chuť vlézt na váhu po každém jídle. To rozhodně nedělejte. Optimální je se vážit jednou za týden a vždy ve stejnou dobu. Vyberte si dem, který budete schopni dodržet. A také denní dobu, ideálně ráno, ale pokud vám to ráno nevychází, můžete i večer před spaním. Z důvodů výkyvů vody v těle není dobré se vážit pokaždé různou denní dobu. Při zdravém stylu hubnutí, což je 0,5 – 1 kg týdně, nemá navíc žádný význam vážit se denně. Během dne může váha kolísat. Pokud se budete vážit vždy ráno, po probuzení a vyprázdnění, uděláte nejlépe a dostanete přesné výsledky. U žen je potřeba pamatovat na to, že se váha výrazně mění i v průběhu měsíce. Před menstruací tělo zadržuje vodu a můžete mít i o několik kilogramů více. V té době se buď nevažte, nebo se toho nelekejte, je to běžné.

Zdroj obrázku: Freepik

V jakém oděvu a pozici se vážit?

Nejlépe pokaždé ve stejném oděvu. Pokud se vážíte ráno, tak bud´ v pyžamu nebo nazí, případně ve spodním prádle a rozhodně bez bot. Dodržujte vždy totožné podmínky. Váha by měla být na zcela rovném povrchu. Vhodné jsou dlaždičky nebo podlaha, určitě ne koberec a neměli byste ji přemisťovat. Chodila by měla být ve středu váhy. Postoj rovný. Nezapomeňte, že na váze jsou jen čísla a řiďte se i tím, jak se cítíte. Vyšší čísla vždy neznamenají nadváhu, jde i o stavbu těla.

Zdroj: https://www.seattletimes.com/seattle-news/health/how-to-use-a-scale-correctly/