Kdy je nejlepší čas na běhání – nalačno nebo po snídani?

Běh je jedním z nejjednodušším a nejoblíbenějších amatérských sportů na světě. Zvolit správný čas na běhání je velmi důležité, protože jedině tak dosáhnete svých cílů a budete se cítit dobře. Každý běhá z jiného důvodu. Někdo kvůli kondici, jiní ho používají jako prostředek k hubnutí. Většina lidí běhá ráno. Nabízí se proto otázka, zda máte běhat na prázdný žaludek nebo až po snídani.

Běh nalačno

Mnoho studií dokázalo, že běh na prázdný žaludek podporuje rychlejší spalování tuků. Pokud se chcete zbavit přebytečných kilogramů a zhubnout na ideální váhu, měli byste zvolit běh před snídaní. Nalačno byste se rozhodně neměli přetěžovat. Nejlepší je zvolit mírné tempo po dobu asi 30 minut. Toto lehčí tempo ale můžete držet i 40 až 50 minut.

Důležité je, abyste nezapomínali pít vodu, nejlépe jednu sklenici. Nesmí dojít k dehydrataci, protože to na vaše tělo bude mít jedině negativní účinek. Běh na prázdný žaludek se odporučuje spíše zkušeným běžcům než začátečníkům. Když se pro něj rozhodnete, sledujte své tělo a přestaňte s během ve chvíli, kdy se vaše tělo nebude cítit dobře.

Běh po snídani

Běhat před snídaní má rozhodně mnoho výhod, ale také některé nevýhody. Hodně záleží na tom, jaké jsou cíle konkrétního běžce. Pokud vám nejde o hubnutí, ale naopak chcete nabrat svalovinu, zlepšit svou kondici a posílit vytrvalost, je vhodné si dát v první řadě lehkou snídani. Teprve potom je možný intenzivní trénink.

Rozhodně to s jídlem nepřehánějte, jinak se vám špatně poběží a budete cítit nepříjemnou tíhu v žaludku. Ideální je např. smoothie, které vám dodá potřebnou energii, přírodní cukry i vlákninu. Jedná se proto o nejlepší snídani, jakou si můžete dát před běháním. Po skončení tréninku si můžete dát vydatnější a trochu větší jídlo, které vás zasytí na dopoledne. Rozdíly mezi spalováním tuků před nebo po jídle nejsou tak velké. Záleží především na tom, co je vaším cílem.

Zdroj: https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/running-on-an-empty-stomach