Papriky jsou plné vitamínů, přesto se doporučují konzumovat v omezeném množství

Papriky patří mezi druhy zeleniny, které jsou velmi oblíbené. Mají totiž spoustu zdravotních vlastností, které oceníte, a to nejen v případě, že jste nemocní. Pomohou nejen proti nachlazení nebo dalším nemocem, ale také díky nim budete mít zdravější vlasy a nehty. Není to ale potravina, kterou by si mohl dopřát každý. Kdo by měl papriku vyřadit ze svého jídelníčku?

V paprice najdete množství vitaminů

V paprice najdete nejen vitaminy, ale také minerály a další látky, které naše tělo potřebuje. Obsahuje nejen vitamin C, kterého má mnohem více než tolik omílaný citron, ale také vitamin A nebo E. Kromě toho v ní najdete také hořčík, železo nebo draslík, které potřebujeme ke správnému fungování orgánů. Pravidelnou konzumací paprik si zajistíte nejen pevné zdraví.

Doporučený článek:  Zelený chřest patří mezi nejcennější druhy. Je lahodný a plný vitamínů

Nebudete se muset bát o svou hladinu cholesterolu, ale také si zvýšíte imunitu. Papriky, ať už červené, žluté, nebo zelené, doplní potřebné látky a díky nim si můžete snadno pročistit organismus. Papriky si navíc můžete dát nejen syrové, ale také si je upéct. Vhodné jsou k pomazánkám, když si je nakrájíte na tyčinky. Lidé je milují také v salátech nebo sendvičích.

Zdroj obrázku: Freepik

Pro koho není paprika vhodnou potravinou?

Jestliže chcete přesně vědět, jaká paprika vám dodá které vitaminy, máme tu kompletní seznam. Záleží totiž na barvě papriky. Nejvíce vitaminu C najdete v červené a zelené. Červená navíc obsahuje také betakaroten, který je skvělý na pokožku. Mohou si ji dát také těhotné a kojící ženy. Obsahuje totiž kyselinu listovou, která zajistí správný vývoj plodu.

Doporučený článek:  Poznat padělek parfému od originálu je snadné. Přesto mnozí i záměrně naletí, hlavně kvůli lákavým cenám

A jakým lidem by mohla paprika ublížit? Je to těžce stravitelná potravina, proto bychom si ji neměli dávat ve velkém množství. To platí pro každého z nás. Jinak je ale nízkokalorická a hodí se do dietních režimů. Může ale podráždit trávicí trakt a objevit se mohou hemoroidy, vředy nebo problémy se zuby. Papriku si nedávejte v případě, že máte alergii na určité látky.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-paprika, https://www.healthline.com/nutrition/paprika-benefits, https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/herbs-and-spices-that-may-help-boost-immunity-naturally, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33955073/, https://www.cdc.gov/ncbddd/folicacid/about.html, https://www.medicross-labs.com/en/blog/intolerances/what-you-should-know-about-a-paprika-intolerance/