Poklad Aztéků až na náš stůl. Malá chia semínka jsou skutečným zázrakem pro zdraví

Chia semínka se v posledních letech stala obrovským hitem. Jde sice jen o malá zrnka, ale jedná se o nejzdravější superpotravinu na světě. Víte, odkud tato úžasná surovina pochází a proč se o ní neustále mluví jako o malém zázraku? Dnes se podíváme na zajímavosti a detaily o této potravině, kterou odborníci na výživu vychvalují až do nebe.

Starodávný poklad Aztéků, který miluje celý svět

Chia semínka pochází ze španělské šalvěje, která roste v jižním Mexiku a severní Guatemale. Na počátku byla základem diety Aztéků a Mayů, kteří objevili zdravotní a nutriční vlastnosti této úžasné suroviny. Cenili si je také aztéčtí válečníci, kteří je hojně konzumovali před bojem, aby se posílili, protože slovo „chia“ bylo v mayském jazyce synonymem pro sílu. Kromě toho je také Mayové a Aztékové obětovali bohům. Z toho důvodu je potom přestali sami konzumovat.

Zdroj obrázku: Freepik

Proč jíst chia semínka?

Chia semínka jsou bohatým zdrojem omega-3 mastných kyselin a obsahují jich třikrát více než losos. Zároveň v nich najdete vitamíny E, B1, B3, vápník, fosfor, železo, hořčík, měď a zinek. Mají také vysoký podíl vlákniny, kterou naše tělo potřebuje. Z tohoto důvodu byste před nimi neměli zavírat oči, i když si můžete myslet, že jde jen o marketingový trik, jak jich více prodat. Není to pravda.

Pro lidské tělo jsou skutečně velmi přínosné. Podporují činnost mozku, paměť a koncentraci, snižují hladinu špatného cholesterolu a můžete je použít jako prevenci srdečních onemocnění. Dokáží také zlepšit fungování trávicího traktu a zastaví účinky volných radikálů, takže působí také jako prevence rakoviny a stárnutí organismu.

Glukózu v krvi můžete snadno srovnat

Máte-li problémy s hladinou cukru v krvi, neměli byste na konzumaci chia semínek zapomínat, protože vám s tím hodně pomohou. Myslete ale na to, že všeho moc škodí. Jezte je střídmě a uvidíte, že se vaše tělo bude cítit skvěle. Jakmile to přeženete, můžete se potýkat s trávicími problémy, protože chia semínka obsahují hodně vlákniny.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-chia-seeds