Sladké pokušení i netradiční večeře: několik přísad vyšvihne ovesnou kaši mezi špičkové pokrmy

Ovesné vločky jsou ideální ranní snídaní z nutričního hlediska, k tomu je lze kombinovat s ovocem čerstvým i sušeným, s ořechy nebo upravit naslano. Ovesná kaše je balzámem pro organismus, protože obsahuje cennou vlákninu a vitamíny, především ze skupiny B. K tomu je hned hotová a může se okamžitě servírovat. Čím ozvláštnit ovesnou kaši, aby měla pro zdraví ještě větší přínos? Jaké benefity přináší každodenní konzumace ovesné kaše k snídani?

Bohatý zdroj bílkovin

Nejčastěji se ovesná kaše připravuje z porce ovesných vloček a vody, případně mléka. Takto připravená snídaně obsahuje dostatek bílkovin, které jsou zdrojem energie, pomáhají regenerovat svalovou tkáň a posilují imunitní systém. Neméně je podstatná funkce, kterou bílkoviny hrají v metabolismu při tvorbě hormonů a enzymů. Ovesné vločky jsou nadto zásobárnou nenasycených mastných kyselin, snižují hladinu špatného cholesterolu v krvi a podporují kardiovaskulární systém a pomáhají proti ateroskleróze. Ovesná kaše je vhodná pro diabetiky, protože harmonizuje hladinu cukru.

Zdroj obrázku: Freepik

Snídaně při hubnutí

Ovesná kaše je skvělou volbou při nadváze, protože navozuje pocit sytosti, ale je nízkokalorická. K tomu pomáhá s peristaltikou střev, což je při hubnutí též důležité. Kaši lze doplnit o ovoce i zeleninu nebo ji dochutit bílým jogurtem. Skvěle chutná se sušeným ovocem, s lyofilizovanými jahodami nebo višněmi. Ovesná kaše nemusí být jen jídlem k snídani, naslano se hodí též k obědu nebo k večeři.

Doporučený článek:  Vylouhovaný čajový sáček není žádný odpad. Doma vyřeší hned několik nepříjemných problémů

Se sušenými brusinkami a pistáciemi

Sušené nebo lyofilizované ovoce a ořechy jsou výtečnou kombinací ve spojení s ovesnou kaší. Brusinky k tomu obsahují tanin s protizánětlivými a antibakteriálními účinky, pistácie zase omega-3 mastné kyseliny. Příprava je naprosto jednoduchá, stačí uvařit kaši s vodou nebo mlékem, dochutit ovocem a nasekanými pistáciemi, případně osladit medem.

Naslano s pažitkou a sázeným vejcem

Chleba namazaný s máslem, vejce a slanina? Ovesná kaše je příjemnou alternativou k této tradiční snídani. Je možné do ovesné kaše osolené špetkou soli přidat pažitku a podávat se sázeným vejcem nebo ji vařit se stroužkem česneku a bobkovým listem, po uvaření česnek i koření vyndat, dochutit tymiánem, vmíchat strouhaný sýr a doplnit o zlehka osmahnutou slaninu.

Zdroj: https://www.bhf.org.uk/informationsupport/heart-matters-magazine/nutrition/cooking-skills/14-delicious-heart-healthy-porridge-ideas