Špatná nálada by se neměla řešit antidepresivy. Lepší je zakousnout se do správných potravin

Smutek, naštvání nebo nervozita? Nálada ovlivňuje chování lidí, proto často sáhnou po sladkých nebo naopak tučných slaných pokrmech, aby si ji zlepšili. Tyto nešvary však vedou ke zhoršení psychického stavu a k tomu k nárůstu hmotnosti. Existují potraviny, které jsou mnohem vhodnější, navíc jsou plné životadárných látek a vitamínů. Jakou svačinkou se dá zlepšit nálada a posílit zdraví?

Jídlo jako palivo i potěšení

Pro mnoho lidí nejsou potraviny jen ke konzumaci a dodání potřebné energie, ale doslova potěšením. Bohužel lákadla z restaurací rychlého občerstvení bývají právě těmi pokrmy, které lidi při špatné náladě nebo nedostatku sil vyhledávají, což vede k ještě většímu zhoršení stavu a k tomu k nárůstu váhy. Únava a sklíčenost vedou k výkyvům hladiny glukózy, ke stejnému jevu dochází při nervozitě nebo podráždění spojené s potížemi se soustředěním. V takových chvílích je vhodné konzumovat potraviny bohaté na komplexní sacharidy, také na minerály, jako jsou horčík, zinek, selen, železo nebo vápník, na vitamíny řady B, kyselinu listovou a omega-3 a 6 masné kyseliny. Jídelníček je pak možné zpestřit ještě o potraviny zlepšující náladu, které to jsou?

1.     Ořechy

Jsou plné blahodárných látek a mají vliv na fungování mozku, jsou ideální zbraní v boji za lepší náladu. Pro nasycení a zlepšení nálady jsou ořechy vhodnější než sladkosti nebo chipsy, stačí jedna hrst mezi jídly. Nejvhodnější jsou para, pekanové nebo vlašské ořechy, lískové oříšky, pistácie nebo kešu.

2.     Avokádo

Toto ovoce bohaté na živiny a vitamíny, především vitamín E, napomůže harmonizovat hladinu cukru v krvi, navíc obsahuje nenasycené mastné kyseliny. Hodí se ke každému dennímu jídlu, skvěle nahradí cukrovinky.

3.     Nakládaná zelenina

Nakládané nebo kysané potraviny skvěle chutnají a obsahují přírodní probiotika. Dobré trávení má vliv i na fungování mozku a dobrou náladu. V domácím prostředí lze zavařovat nebo nakládat okurky, cukety, papriky, červenou řepu, mrkev, cibuli, lilek nebo zelí.

4.     Hořká čokoláda

Čtvereček hořké čokolády pomůže zatočit se špatnou náladu, je vhodné vybírat varianty s obsahem kakaa minimálně ve výši 70 procent. Čokoláda potěší chuťové buňky, současně dodá potřebné antioxidanty pro snížení hladiny stresových hormonů.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/features/foods-to-uplift-your-mood