Třešně tělu prospějí víc než drahé doplňky stravy. Výborně působí při dně, artróze i vysokém tlaku

Každý rok se těšíme na sezónu třešní, až budou obsypané stromy v zahradách i podél cest a trhy se zaplní sladkými plody. Třešňová sezóna je ovšem velmi krátká, což značně ovlivňuje i cenu ovoce. Třešně jsou běžně dostupné jen něco málo přes měsíc, a to na přelomu června a července. Mimo toto období se třešně dováží ze Španělska.

Třešně obsahují spoustu vitamínů

Stojí třešně i za vyšší částku? Ze zdravotního hlediska rozhodně ano. Třešně jsou zdrojem mnoha vitamínů a minerálů. Najdeme v nich vitamín C, A, E, K, vitamíny skupiny B, draslík, hořčík, vápník, železo, fosfor, jód a zinek. Jsou nízkokalorické, až 80 % plodů tvoří voda. Rovněž jsou plné vlákniny. Ačkoliv se jedná o sladké ovoce, mohou ho jíst i diabetici. Glykemický index třešní je 22. Zajímavé je, že čím jsou třešně tmavší, tím více živin obsahují.

Doporučený článek:  Některé potraviny je důležité konzumovat pouze po tepelné úpravě

Třešně jsou obzvláště bohaté na polyfenoly, tedy sloučeniny vykazující intenzivní antioxidační aktivitu. Strava s vysokým obsahem polyfenolů může chránit organismus před mnoha chronickými onemocněními včetně srdečních chorob, cukrovky a některých druhů rakoviny. Třešně napomáhají prevenci demence a snižují krevní tlak.

Zdroj obrázku: Freepik

Posilují imunitní systém

Třešně obsahují velké množství vitamínu C, který je nezbytný pro imunitní systém. Tento vitamín také bojuje s volnými radikály, které poškozují buňky těla. Navíc zpevňuje cévy, snižuje obsah škodlivého cholesterolu a reguluje tvorbu kolagenu. Třešně překvapivě obsahují víc jódu než mnohé mořské ryby. Tento prvek je nezbytný pro správnou funkci štítné žlázy.

Doporučený článek:  Vnitřnosti získávají znovu na popularitě. Jídelníček obohatí o zajímavou chuť i hromadu zdravých látek

Třešně produkují malé množství kyseliny močové, takže se jejich konzumace doporučuje lidem trpícím dnou, tedy onemocněním, kdy se kyselina močová hromadí v kloubech, šlachách, vazech a ledvinách. Zmírňují také projevy artrózy a mají mírný močopudný účinek. Málokdo ví, že i pecky z třešní se dají využít. Teplé obklady z pecek se tradičně používají na bolavé svaly, klouby nebo menstruační křeče.

Zdroj: https://www.goodhousekeeping.com/health/a39264577/cherry-health-benefits/