Vajec se není třeba bát. Při správné přípravě tělu jenom prospějí

Vejce, základní potravina potravinového koše. Hned vedle masa, zeleniny, ovoce a pečiva také vejce konzumujeme skoro každý týden. Někdo si dělá vajíčka naměkko ke snídani, jiný si uvaří volské oko k večeři nebo si přidá vejce ke špenátu k obědu. Jednu dobu se o vejcích mluvilo negativně. Bylo to tím, že vyšla studie, ve které se psalo, že vejce obsahuje velké množství cholesterolu. V dnešní době však stále více lidí oceňuje výhody nutričního složení vajec. Jestli je vejce zdravé, či ne, hodně záleží na způsobu jeho přípravy.

Doporučený článek:  Setkání s kopřivou není vždy příjemné. Žahavé listy však skrývají hotové bohatství

Pozitivní vlastnosti vajec

Odborníci doporučují jíst vejce 2–3× v týdnu. Vycházejí ze studie, která potvrzuje, že vejce mají vliv na správné fungování lidského organismu. Vejce jsou také doporučována pro velký obsah vitamínů A, D, E, K a také velké množství vitamínů skupiny B. Mimo to obsahují vejce množství sloučenin železa, fosforu a síry. Ve vejci také objevíme množství draslíku, vápníku, mědi, jódu a manganu.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak vejce nepřipravovat?

Vejce bychom neměli smažit, jelikož velké množství tuku a vysoká teplota způsobí ztrátu výše popsaných prospěšných látek z vejce. Také se nedoporučuje časté vaření míchaných vajíček na másle. Je to dáno tím, že máslo obsahuje nasycené tuky a takto připravené vejce má i mnoho kalorií. Nasycené tuky podporují zvýšení hladiny cholesterolu v krvi, což může vést k ateroskleróze a dalším kardiovaskulárním onemocněním. Dle posledních studií se vědci domnívají, že vejce ztrácejí svou nutriční hodnotu také v kombinaci se smetanou nebo sýrem.

Doporučený článek:  Černý pepř nechybí v žádné kuchyni. Dodá jídlům chuť a pomůže zhubnout

Jak tedy nejlépe vejce připravit?

Jako nejlepší příprava vajec se dle vědců jeví uvařit vejce naměkko. Vařením vejce nenabyde na kaloriích a navíc se v něm uchovají všechny vitamíny i minerály. Dalším vhodným způsobem je vaření vejce natvrdo či na hniličku.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/eating-healthy-eggs