Vajec se není třeba bát. Při správné přípravě tělu jenom prospějí

Vejce, základní potravina potravinového koše. Hned vedle masa, zeleniny, ovoce a pečiva také vejce konzumujeme skoro každý týden. Někdo si dělá vajíčka naměkko ke snídani, jiný si uvaří volské oko k večeři nebo si přidá vejce ke špenátu k obědu. Jednu dobu se o vejcích mluvilo negativně. Bylo to tím, že vyšla studie, ve které se psalo, že vejce obsahuje velké množství cholesterolu. V dnešní době však stále více lidí oceňuje výhody nutričního složení vajec. Jestli je vejce zdravé, či ne, hodně záleží na způsobu jeho přípravy.

Pozitivní vlastnosti vajec

Odborníci doporučují jíst vejce 2–3× v týdnu. Vycházejí ze studie, která potvrzuje, že vejce mají vliv na správné fungování lidského organismu. Vejce jsou také doporučována pro velký obsah vitamínů A, D, E, K a také velké množství vitamínů skupiny B. Mimo to obsahují vejce množství sloučenin železa, fosforu a síry. Ve vejci také objevíme množství draslíku, vápníku, mědi, jódu a manganu.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak vejce nepřipravovat?

Vejce bychom neměli smažit, jelikož velké množství tuku a vysoká teplota způsobí ztrátu výše popsaných prospěšných látek z vejce. Také se nedoporučuje časté vaření míchaných vajíček na másle. Je to dáno tím, že máslo obsahuje nasycené tuky a takto připravené vejce má i mnoho kalorií. Nasycené tuky podporují zvýšení hladiny cholesterolu v krvi, což může vést k ateroskleróze a dalším kardiovaskulárním onemocněním. Dle posledních studií se vědci domnívají, že vejce ztrácejí svou nutriční hodnotu také v kombinaci se smetanou nebo sýrem.

Jak tedy nejlépe vejce připravit?

Jako nejlepší příprava vajec se dle vědců jeví uvařit vejce naměkko. Vařením vejce nenabyde na kaloriích a navíc se v něm uchovají všechny vitamíny i minerály. Dalším vhodným způsobem je vaření vejce natvrdo či na hniličku.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/eating-healthy-eggs