Výčet jejich pozitiv vás přesvědčí zařadit houby do jídelníčku každý den. Předcházejí rakovině i nadváze

Houby jsou rozhodně potravinou, která vás nemusí nic stát, pokud rádi chodíte do lesa. Mnoho lidí je v lese sbírá, ale už nejí. Přitom se hodí do omáček, polévek, pod maso nebo do salátů. Můžete si je udusit, osmažit nebo naložit na dlouhou zimu. Navzdory tomu, že mají mnoho odpůrců, najde se více těch, kteří houby milují. Studie ukázaly, že jsou cenným zdrojem důležitých látek, a mají dokonce protirakovinné vlastnosti.

Z jakých důvodů byste měli začít jíst houby?

Houby jsou skvělým prostředkem, jak do těla dostat správné nutriční hodnoty. Obsahují totiž vitaminy řady B, ale také minerály, mezi které patří fosfor, selen nebo železo. Houby v sobě mají také kyselinu listovou, která je vhodná hlavně pro těhotné ženy nebo osoby, které trpí anémií. Jsou také plné bílkovin a odborníci se domnívají, že mohou klidně nahradit i samotné maso.

Studie ukázaly, že houby vykazují takové vlastnosti, které mohou zabránit vzniku rakoviny. Protirakovinný účinek je spojený s polysacharidy, které houby obsahují. Tyto látky zabrání tomu, že se objeví nádor, a také ničí buňky, které jsou rakovinou už napadené. Houby se používají hlavně ve východní přírodní medicíně, kde si jejich účinků velmi váží.

Zdroj obrázku: Freepik

Houby jsou skvělou potravinou na imunitní systém

Imunitní systém posílíte, ochráníte své tělo před záněty a také zlepšíte jeho fungování jen tím, že budete konzumovat houby. Jsou zároveň protiplísňové, takže se nemusíte obávat nemocí, jako je salmonela, listerie a podobné. Trávicí systém bude ochráněn před nemocemi, které ho mohou poškodit.

I když jsou houby velmi lehké, jsou zároveň syté. Pokud chcete zhubnout, musí pro vás být houby číslo jedna. Ve 100 gramech je totiž pouze 20 kalorií. Není to snad dostatečný důvod, proč se houbám nevyhýbat? Houby mohou dokonce ochránit váš genetický materiál. Zabráníte jejich konzumací rychlejšímu stárnutí a budete ochránění před chronickými nemocemi.

Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4684115/, https://www.sciencedaily.com/releases/2021/04/210421200133.htm, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33724299/, https://www.webmd.com/diet/health-benefits-mushrooms