Běh nabírá stále na popularitě. Naučte se běhat správně, vaše tělo vám jen poděkuje

Pravidelnou fyzickou aktivitou můžete svému tělu jen prospět. Nejenže díky ní zhubnete, ale také zlepší vaši náladu a rozproudí tělo. Pravidelným pohybem získáte nejen fyzickou kondici, ale můžete si u něj i odpočinout. Běh se stal velmi oblíbenou činností především v posledních letech.

Během si zlepšíte kondičku a zpevníte celé tělo

Při běhání musíte dbát na určitá pravidla, aby vás naopak tělo nebolelo. Několik důležitých bodů si zapamatujte, protože spousta lidí dělá malé chyby, které je ale mohou stát zdravotní komplikace. A byla by škoda kvůli tomu s pohybem přestat. Běh je přirozená činnost, mnoho lidí ale netuší, jak vlastně běhat správně. Existují různá videa, podle kterých se můžete naučit běhat, ale nejlepší je setkat se osobně s trenérem, který všechno vysvětlí.

Nejčastější chybou jsou příliš časté tréninky. Jestli s během teprve začínáte, zvolte kratší trasu a po rovině. Nepočítejte kilometry ani čas, ale běhejte tak, aby vám to bylo příjemné a nemuseli jste často zastavovat. Pokud to přeženete, možná vás hned na začátku běh přestane bavit a taky to může dojít do bodu, kdy se nepostavíte na nohy, protože tělo nebude zvyklé na velkou zátěž a svaly budou bolet.

Zdroj obrázku: Freepik

Kupte si kvalitní obuv a neběhejte jen po asfaltu

Pokud budete běhat jen po asfaltových silnicích, snadněji můžete přijít k úrazu. Vyberte si tak pro běh přírodní cesty, na kterých se bude běžet mnohem lépe. Pocítíte každou změnu a navíc budete masírovat chodidla. Tělo si rychle zvykne na pohyb, proto je podstatné běhat technicky správně. Mnoho lidí například svírá při běhu pěsti – to ale není dobré, nechte je uvolněné a pracujte s nimi, poběží se vám lépe.

Součástí běhu jsou kvalitní boty. Nešetřete na nich a vybírejte je nejen podle toho, jak se vám líbí, ale hlavně musí být vhodné právě na váš typ nohy. Běžecké boty by měly být pohodlné, bezpečné a něco vydržet, pokud občas skočíte do kaluže nebo v lese do jehličí. Před každým tréninkem se nezapomeňte zahřát a rozcvičit a po cvičení se protáhněte. Docílíte toho, že svaly budou méně bolet a bude se vám lépe usínat.

Zdroj: https://www.coachmag.co.uk/exercises/1492/50-best-running-tips