Černý česnek předčí ten bílý v chuti i účincích na zdraví. Domácí je nejlepší

Černý česnek je stále oblíbenější. Rozdíl mezi tímto a bílým není jen v barvě, ale také ve struktuře a chuti. Černý česnek má ještě více zdraví prospěšných látek a po jeho konzumaci není z úst cítit nepříjemný zápach.

Co je to černý česnek?

K získání černého česneku musí být čerstvý bílý česnek fermentován. Spočívá v tom, že se zelenina nechá zrát ve speciální komoře, která se vyznačuje vysokou teplotou a vlhkostí. Mění se tedy nejen chuť česneku, ale také jeho barva a textura. Černý česnek je sladký a také změkne a lehce lepí. Někdy svou vůní a chutí připomíná uzenou švestku. Navíc v něm najdete tóny sušených meruněk, sójové omáčky nebo balzamikového octa.

Doporučený článek:  Silná pětka pro silné kosti: Obohaťte svůj jídelníček a užijte si pohyb bez bolesti

Zdravotní přínosy

Hlavní složkou černého česneku je S-allylcystein, který má silný antioxidační účinek, proto účinně neutralizuje přebytečné volné radikály. Dále je zdrojem hořčíku, vápníku a zinku. Působí pozitivně nejen na imunitní systém, ale také na trávicí systém a oběhovou soustavu. Černý česnek navíc snižuje krevní tlak, hladinu cukru, triglyceridů a cholesterolu v krvi a také zabraňuje infarktu a mrtvici. Kromě toho zpomaluje procesy stárnutí, příznivě působí na vzhled vlasů, pokožky a nehtů a také stimuluje a dodává energii.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak si jej připravit doma?

Černý česnek se dá koupit, ale je možné si ho připravit i doma. Je však třeba mít na paměti, že tento proces je poněkud zdlouhavý, ale jistě to s trochou trpělivosti zvládnete. Stačí, když uskladníte bílý česnek při teplotě 60 stupňů po dobu šesti týdnů. Černá barva se objeví až po mnoha dnech fermentace.

Doporučený článek:  Cholesterol je zákeřný protivník. Jeho vysokou hladinu v těle prozradí jediný pohled na nohy

Jak použít černý česnek?

Černý česnek má jedinečnou chuť, a proto se skvěle hodí do mnoha jídel. Může být doplňkem polévek a omáček, ale i salátů, masa a těstovin. Navíc dokonale podtrhne chuť pečeného nebo dušeného masa. S každým soustem se navíc můžete radovat z toho, jak prospívá vašemu zdraví.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/health-benefits-black-garlic