Okolo diet koluje mnoho mýtů. Místo zhubnutí ale tělu jenom uškodí

Mnozí z nás se snaží zdravě stravovat nebo bojují s nadváhou. Informace, které se k nám dostávají z oblasti zdravé výživy, jsou však tak protichůdné, že mnohdy nevíme, která pro nás bude prospěšná. K tomu všemu jsme stále bombardováni různými marketingovými a reklamními tahy firem, které nás přesvědčují, že jejich výrobky jsou pro nás prospěšné.

Nevěřte dietám, které vám slibují zhubnutí za pár dní

Většina diet, které se tváří jako doporučené odborníky, je podvod. Díky takovým dietám možná zhubnete pár kilo, ale ta se vám určitě rychle vrátí zpět. Vaše tělo ztratí vodu a kvůli jojo efektu se vám shozená kila za nějaký čas opět ukážou na váze. Výživoví odborníci momentálně nejvíce diskutují o tom, zda je lepší dieta, která omezuje příjem sacharidů, nebo ta, která omezuje příjem tuků. Většina studií zatím ukazuje, že obě diety jsou stejně účinné. Důležité je, aby se kalorický deficit udržoval přiměřeně delší dobu.

Další častá otázka je, kolik jídel denně jíst. Nejznámějším prosazovaným rozvrhem je pět jídel denně. Na naše zdraví to určitě nemá nepříznivý vliv. Ale nejsou dokázány ani žádné výrazně pozitivní účinky takového stravování v porovnání se třemi jídly. Určitě je to ale lepší možnost než jíst jen jedno velké jídlo denně. To je pro náš organizmus a hlavně trávicí trakt obrovská zátěž.

Zdroj obrázku: Freepik

Je snídaně opravdu nejdůležitější jídlo dne?

O tomto tématu se vedou různé diskuse a odborníci provádějí četné studie. Mnoho studií ale ukazuje, že lidé, kteří snídají, jsou zdravější. Většina těchto lidí se však celkově stravuje zdravěji než ti, kteří nesnídají. Mají totiž lepší životní styl. Některé studie ukazují, že lidé, kteří snídají, jsou aktivnější během celého dne. A také můžeme pozorovat, že lidé, kteří jedí větší snídaně a menší večeře, jsou štíhlejší.

A zřejmě nejrozebíranějším tématem ohledně zdravé výživy je půst. Druhů půstu je několik a názory odborníků na ně se samozřejmě liší. Půst může vést ke snížení tělesné hmotnosti, ale může také způsobit nedostatek vitamínů a minerálů. Mnoho lidí preferuje takzvaný přerušovaný půst. To znamená, že určitou část dne jedí normálně a pak zbývající část už nekonzumují nic. Doba půstu může trvat například od 7 večer do 7 ráno. Takové stravování nám alespoň brání ve večerním přejídání, které je pro naše zdraví a váhu velmi špatné. Samozřejmě že nejlepší je řídit se vlastními pocity tak, aby to našemu tělu co nejvíce vyhovovalo.

Zdroj: https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/10-common-diet-myths-busted