Ovesná kaše je ideálním startem dne. Jediná ingredience může ale celý pokrm zkazit

Snídaně v podobě ovesné kaše není pouhým trendem poslední doby. Tento pokrm z ovesných vloček je vitamínová bomba bohatá na živiny, která zasytí a dodá energii na několik hodin. Bonusem je rychlá příprava. Stačí ovšem jedna nevhodná surovina a ceněné vlastnosti jsou mžikem pryč. Čeho je nutné se vyvarovat?

Energie na celé dopoledne

Zní to jako slogan z reklamy, ale je to pouhý fakt. Většina lidí si na ovesné kaši pochutnává právě k snídani, neboť díky svým vlastnostem dostatečně zasytí a nabije energií na opravdu dlouhou dobu. Nestane se vám tedy, že za hodinu budete přemýšlet, co byste si opět strčili do pusy. Z toho důvodu představuje v rámci komplexní vyvážené stravy tzv. dietní jídlo.

Oves je zdrojem bílkovin a tím i aminokyselin. Tělo si je neumí vyrobit samo, a tak je musíme přijímat v potravě. Vločky v sobě mají vlákninu důležitou pro lepší trávení a zrychlení metabolismu.

Zdroj obrázku: Freepik

Snižuje krevní tlak

Ovesná kaše dodá tělu spoustu vitamínů a jiných potřebných látek. V tomto pokrmu najdete velké množství železa, zinku, vápníku, hořčíku, ale také manganu a fosforu. Ve vločkách najdete vitamíny A, E, K a B. Právě vitamíny B dodávají potřebnou energii a zároveň pozitivně působí na nervový systém.

Samotný oves obsahuje snadno stravitelné sacharidy, které se postupně uvolňují. Bonusem je nízký obsah sodíku. Díky tomu je tato snídaně vhodná pro lidi s vysokým krevním tlakem.

Cukr a sůl mohou vše pokazit

Potřebujete kaši přisladit? Zvolte jiné sladidlo než cukr; ten by zničil všechny příznivé vlastnosti ovesných vloček. Kaši zkuste dochutit ovocem, které je samo o sobě sladké. V případě, že vám ovocné šťávy nestačí, použijte med nebo jiný sirup (např. čekankový). Med přidávejte až ve chvíli, kdy kaše vychladne, aby neztratil své vlastnosti.

Máte rádi sladké snídaně v podobě ovesné kaše? A na jaký způsob ji máte nejradši?

Zdroj: https://www.eatthis.com/making-oatmeal-healthier/