Prášky na spaní jsou zbytečné. Dobře usnout pomůžou bylinky i chmelová tinktura

Pokud vás trápí problémy se spánkem, nejspíš za to může nadměrný stres, osobní problémy nebo špatná nálada. Nejjednodušším způsobem je vzít si v takovou chvíli prášky na spaní, bylinky vám ale pomohou stejně dobře, navíc bez vedlejších účinků. Bylinky ale nepoužívejte déle než měsíc v kuse, aby si organismus nezvykl.

Čaj z kozlíku lékařského

Když nemůžete usnout, uvařte si šálek čaje z kozlíku lékařského. Jednu lžičku kořene zalijte šálkem vroucí vody a přikryté louhujte deset až patnáct minut. Pak nálev sceďte. Jeden šálek rozdělte na dvě až tři porce, které pijte v průběhu dne. Případně můžete vypít celou sklenici nálevu najednou asi hodinu před spaním.

Pokud vám čaj z kozlíku lékařského nechutná nebo nemůžete vystát specifický odér čaje, poohlédněte se po kapkách z kozlíku. Přidejte 40–60 kapek do sklenice teplého mléka. Mléko obsahuje vápník, který pomáhá se spánkem, a tryptofan, který se podílí na tvorbě spánkového hormonu. Do mléka přidejte ještě lžíci medu a vypijte hodinu před spaním. Kozlíkové kapky můžete také inhalovat třikrát až pětkrát do každé nosní dírky. Nadechujte a vydechujte pomalu.

Zdroj obrázku: Freepik

Tinktura z chmelu

Tinkturu si můžete vyrobit sami. Stačí vám k tomu 50 gramů sušených chmelových šišek. Zalijte je 200 mililitry silné lihoviny a nechte týden odstát v uzavřené sklenici. Měla by být skladována na tmavém a chladnějším místě. Poté tinkturu sceďte a nalijte do lahvičky. Užívejte jednu lžičku vždy hodinu před spaním.

Chmel je obecně výborný prostředek pro kvalitnější spánek. Chmelový nálev je na přípravu jednodušší, ale stejně účinný jako tinktura. Vložte do hrnku jednu až dvě šišky, zalijte vroucí vodou a přikryté louhujte dvacet minut. Půl šálku pijte dvakrát denně. Připravit si můžete také nálev ze sušené meduňky – postup přípravy i dávkování jsou stejné. Sušená meduňka obsahuje více cenných složek než čerstvá.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/herbs-for-sleep