Zkroťte hněv pomocí jednoduchých metod. Negativní emoce už nad vámi nebudou mít moc

Hněv zná každý z nás. Je to přirozená emoce, které se v životě jen těžko vyhneme. Pokud se s ním ale neumíme vypořádat, může mít negativní dopad na naši duševní pohodu a zdraví. Jak tedy tuto emoci efektivně zkrotit a ušetřit si nervy i zdraví? Představujeme vám krátkodobé i dlouhodobé metody, které vám pomohou se s hněvem vypořádat.

Hluboké dýchání okysličuje mozek

Pokud pocítíte hněv, začněte se zavřenýma očima zhluboka dýchat. Díky tomu okysličíte mozek, snížíte krevní tlak a napětí, navíc klesne i riziko, že uděláte něco, čeho byste později litovali. Ideální je k tomu vyjít ven na čerstvý vzduch. Stejně jako hluboké dýchání uklidňuje i počítání do dvaceti. Počítejte pomalu a soustřeďte se na každé číslo.

Mluvte o svém hněvu nahlas, otevřeně a upřímně vůči osobě, která ho způsobila. Nebojte se danému člověku konstruktivně čelit, uvědomíte si tak, co vás doopravdy naštvalo. Vyzkoušejte i antistresové pomůcky, například malou gumovou kuličku nebo houbičku, kterou můžete mačkat. Každý den pijte bylinkové čaje, které uklidňují nervy. Patří mezi ně meduňkový, ženšenový, třezalkový nebo levandulový.

Zdroj obrázku: Freepik

Fyzická aktivita vám pomůže vybít emoce

Z dlouhodobého hlediska vám s hněvem pomůže fyzická aktivita, například pravidelné běhání nebo cvičení. Kromě toho choďte často ven na procházky a okysličujte si mozek. Dbejte na pravidelný a kvalitní spánek. Během spánku se mysl a emoce zklidní, zmírní se vyčerpání, a tím i podrážděnost a hněv bude snáze kontrolovatelný.

Na psychickou pohodu má vliv i to, co jíme. Emoční rovnováhu podpoří jídelníček bohatý na zeleninu a ovoce. Vyhýbejte se nadměrné konzumaci sladkostí a tučných jídel – zhoršují náladu a přispívají k obezitě. Pokud jsou výbuchy hněvu časté a doprovázené pocity nenávisti vůči celému světu, možná byste měli zvážit terapii pro zvládání negativních emocí. Pomůže vám vyřešit vnitřní konflikty a vy budete více v klidu.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/anger-management/art-20045434