Dehydratace je nebezpečná, nadbytek vody ale škodí také. Vést může až k poškození orgánů

Podle lékařů a dalších odborníků bychom měli pravidelně dodržovat pitný režim. Znamená to vypít alespoň dva litry tekutin denně. Co se ale stane, pokud je naše tělo plné vody a nemůže se jí zbavit? Můžete si ublížit na zdraví nejen tím, že nebudete pít vůbec, ale také tím, že vody budete mít v těle až moc. Hyperhydratace může být problém, který se ale dá snadno vyřešit.

Přebytek vody v těle může způsobit zatížení orgánů

Sportovci jsou lidé, kteří svému tělu musí dodávat hodně vody, protože při náročných trénincích jí hodně vypotí. Může se ale stát, že ve snaze zabránit dehydrataci to přeženou a naopak tělu dodají vody až příliš. Může se to projevit hlavně na orgánech, které budou zatížené a nebudou moci správně pracovat. Dejte si na to pozor, protože hrozí zdravotní komplikace.

Nadměrné množství vody ale může být způsobené různými poruchami. Pacienti s touto diagnózou pijí příliš mnoho vody a výsledkem může být snížení hladiny sodíku v krvi. Hyperhydratace ale patří mezi vzácnou poruchu, takže lidé, kterým orgány fungují normálně, se o svoje zdraví obávat nemusí. Je to porucha, která se objevuje u lidí, kteří vodu správně nevylučují, například v důsledku akutního selhání ledvin.

Zdroj obrázku: Freepik

Jaké jsou příznaky hyperhydratace?

Jak poznáte, že máte v těle příliš mnoho vody? Je to jednoduché. Můžete chodit mnohem více na toaletu, obvyklé je to 8× denně. Jestli je to více než 10×, měli byste zapřemýšlet nad tím, jestli nepijete příliš mnoho vody. Pokud máte moč žlutou nebo slámově žlutou, je to také následek nadměrného pití vody. Objevit se může také slabost, únava, nebudete mít dostatek energie. K dalším příznakům patří nevolnost nebo zvracení a nabírání na hmotnosti.

Kolik vody je tedy normální vypít? Aby tělo fungovalo normálně, je potřeba doplňovat zásoby vody, ale nesmí se to přehánět. Dejte si sklenici ráno, poté dopoledne a několikrát ještě během dne. Není vhodné pít vodu, až když máte skutečně žízeň, to je známka toho, že již je tělo hydratované. Popíjejte po douškách, nikoli velké sklenice najednou.

Zdroj: https://www.webmd.com/diet/what-is-too-much-water-intake