Hubnout lze i jinak než běháním. Vyzkoušejte funkční trénink, který spálí kalorie efektivněji

Běhání je skvělé samo o sobě anebo ho sportovci považují za nezbytný doplněk svých aktivit. Jsou ale i tací, kterým při zvuku slova běh naskakuje husí kůže a do běhání se prostě dvakrát nehrnou. V následujícím článku najdou inspiraci všichni, kdo chtějí oživit svůj trénink a zvýšit výkonnost ve svých oblíbených sportech použitím prvků funkčního neboli kondičního tréninku.

Cvičení s lanem

Často se doporučuje trénink s lanem. Není kulturisty či fitness guru, který by se ve svých videích nepochlubil, jak parádně s ním umí cvičit. Proč je tak důležité umět správnou technikou mlátit s lanem o zem? Tento trénink mimo jiné rozvíjí obratnost, výbušnost a koordinaci. Právě trénování již zmíněného umožní budovat sílu šampióna.

Cvičení na kruzích

Cvičení na kruzích si můžeme pamatovat z hodin tělesné výchovy. Kruhy najdeme v každé posilovně anebo se na nich můžeme procvičit na venkovním hřišti během nedělní procházky. Mezi základní cviky na kruzích patří tradiční shyb, který známe z hrazdy.

Kruhy jsou na rozdíl od bradel nestabilní, je těžké na nich udržet pevný střed těla s nohama nataženýma dopředu. Nejdřív je to těžké, ale později se tento cvik dá vypilovat tak bravurně, že by nás samotný M. Tyrš poplácal po rameni. Anebo se na něm poplácáme sami.

Bosu

Kdo není vyloženě sportovec a zavěsit se například na kruhy je pro něj pravděpodobné asi tak, jako probudit se uprostřed války dronů, může vyzkoušet cvičení bosu. Bosu je podložka, která má tvar polokoule, a dá se na ní účinně zapotit při doopravdy zábavných cvicích. Tento trénink je určený pro všechny stupně pokročilosti a mimo štíhlejšího těla slibuje rovná záda.

Cvičení bez pomůcek

Vyhnout se běhu a/nebo zvýšit výkonnost jde i bez pomůcek praktikováním celostních cviků jako kliky, plank, horolezec či krab.

Zdroj: https://www.womenshealthmag.com/fitness/a19942935/best-calorie-burning-exercises/