Nenápadné lněné semínko dokáže velké věci. Podpoří hubnutí a udrží v těle rovnováhu

Lněné semínko se hodí do každodenního jídelníčku. O jeho vlastnostech pro lidské zdraví toho už bylo napsáno mnoho. Drobná semínka můžete nasypat například do jogurtu nebo tvarohu, hodí se také jen tak na žvýkání. Proč se vyplatí je jíst nebo pít nápoj z lněného semínka?

Co je vlastně lněné semínko?

Lněné semínko se získává z obyčejného lnu. Má hnědou barvu a je oválného a plochého tvaru. Má spoustu vlastností, které můžete využít ve svůj prospěch. Vaše tělo vám poděkuje, protože lněné semínko je plné vlákniny, která udrží vaše trávení v kondici. Navíc po něm nebudete mít brzy hlad, proto se hodí například do snídaňových pokrmů.

Obsahuje také omega-3 mastné kyseliny nebo další živiny, které prospějí nejen vašemu zažívání. Navíc má málo kalorií a můžete ho bez obav jíst také během hubnutí. Pití lněného semínka posiluje vlasy a nehty. Snižuje také hladinu cholesterolu v krvi, podporuje hubnutí a zamezuje riziku vzniku cukrovky.

Zdroj obrázku: Freepik

Lněným semínkem si můžete upravit hormony

Lněné semínko se hodí pro ty, kteří chtějí zhubnout, ale také potřebují posílit své vlasy nebo nehty. Díky obsahu vitaminu E budete mít zdravější a pevnější pokožku. Poradí si také se žaludečními problémy. Sáhněte po lněném semínku v případě, že vás trápí zácpa. Pomůže také při plynatosti a jiných zažívacích problémech. Pít lněné semínko se pak vyplatí lidem, kteří mají syndrom dráždivého tračníku.

Semínko může regulovat také hladinu hormonů. Správné fungování organismu je klíčové pro zdraví. Lněné semínko pomůže také se snižováním cholesterolu, a to díky vláknině a kyselině alfa-linolenové. Užívat ho můžete i v případě, že chcete předejít cukrovce. Glykemii sníží lignany, které lněné semínko obsahuje, stejně tak vláknina. Bude stačit jen lžíce lněného semínka denně a během několika dní uvidíte výsledky.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-flaxseeds