Nízkokalorické dezerty a nápoje zaženou chutě na sladké zdravě

Zdravý životní styl zahrnuje také zdravé stravovací návyky, ale to neznamená, že musíte zcela zříci sladkostí a oblíbených nápojů. Existuje mnoho způsobů, jak si dopřát dezerty a nápoje, které jsou nízkokalorické a stále chutné. V tomto článku vám představíme několik tipů na nízkokalorické dezerty a nápoje, které můžete zařadit do svého zdravého jídelníčku.

Nízkokalorické dezerty:

  1. Ovocné saláty: Smíchejte různé druhy ovoce, jako jsou jahody, maliny, borůvky, jablka a hroznové víno. Pokapte je citronovým dresinkem nebo medem pro extra chuť.
  2. Yogurt s ovocem: Kvalitní nízkotučný nebo beztukový řecký jogurt s čerstvým ovocem a trochou medu nebo skořice je zdravý a nízkokalorický dezert plný bílkovin.
  3. Přírodní marmelády: Marmelády bez přidaného cukru nebo s nízkým obsahem cukru jsou skvělou volbou na oslazení jogurtu nebo ovesné kaše.
  4. Ovesné sušenky: Připravte si ovesné sušenky s minimálním množstvím tuku a cukru. Přidejte do nich sušené ovoce nebo ořechy pro extra chuť a texturu.
  5. Proteinové tvarohové dorty: Zkuste připravit tvarohový dezert s nízkým obsahem tuku a vysokým obsahem bílkovin. Přidejte do něj ovoce a sladidlo podle své preference.
  6. Mražené banánové smoothie: Zamražené banány smíchejte s nízkotučným mlékem (například mandlovým nebo sójovým) a medem. Tento směs vytvoří krémový a osvěžující nízkokalorický dezert.

Zdroj obrázku: Freepik

Nízkokalorické nápoje:

  1. Čerstvá voda s citronem: Jednoduchý, osvěžující a bezkalorický nápoj. Přidejte kousky citronu nebo limetky do sklenice vody pro vylepšení chuti.
  2. Zelený čaj: Zelený čaj je bohatý na antioxidanty a má jemnou chuť. Můžete ho pít horký nebo studený.
  3. Sodastream nápoje: Pokud máte doma sodastream přístroj, můžete si připravit vlastní perlivé nápoje s nízkým obsahem cukru a kalorií. Přidejte do nich plátek citronu nebo limetky pro osvěžení.
  4. Nápoje s nízkým obsahem cukru: Existuje mnoho nápojů s nízkým obsahem cukru, včetně nízkokalorických energetických nápojů a neslazených čajů.
  5. Domácí ovocné šťávy: Připravte si domácí ovocné šťávy bez přidaného cukru. Můžete smíchat různé druhy ovoce a vytvořit si své vlastní chutné kombinace.
  6. Borůvkový nebo malinový čaj: Čerstvé borůvky nebo maliny smíchejte s horkou vodou a nechte vyluhovat. Tento čaj je plný antioxidantů a má příjemnou ovocnou chuť.
Doporučený článek:  Pro čištění uší je vhodné použít speciální sprej nebo obyčejný ručník

S těmito tipy na nízkokalorické dezerty a nápoje můžete dopřát svému chuťovému aparátu sladké potěšení, aniž byste zvýšili svůj příjem kalorií a cukru. Nezapomínejte však na vyváženou stravu a rozmanité stravovací návyky, které vám pomohou dosáhnout a udržet zdravou váhu a životní styl.

Zdroj: https://www.eatingwell.com/recipes/18428/low-calorie/desserts/