Pocit těžkých nohou může mít souvislost s nepříjemným onemocněním. Příznaky není radno podcenit

Každý z nás někdy cítí únavu v nohou, ať už je to po celodenní práci na zahradě, nebo náročném dni v práci. Obvykle to však přejde po odpočinku nebo teplé koupeli. U některých lidí však pocit těžkých, dřevěných a tuhých nohou přetrvává pořád. Stojí pro to za zvážení, zda za tím nestojí něco závažnějšího.

Těžké nohy a křečové žíly

Křečové žíly nohou jsou velmi časté onemocnění, které je jednou z nejběžnějších příčin potíží s nohama. Nejsou ničím jiným než silně rozšířenými a často zkroucenými žilami, které vyčnívají na kůži. Je snadné si představit, že přes takové změněné cévy krev proudí s obtížemi, což vede k následné stagnaci krve v křečových žilách. Lidé s křečovými žilami si kromě obtíží v nohou stěžují na opakující se otok kotníků nebo bolestivé křeče při chůzi.

Křečové žíly vznikají nejčastěji u lidí s nadváhou a obezitou, ale také u těhotných žen a žen v menopauze. Často s nimi trpí i lidé, kteří vykonávají práci, která vyžaduje mnoho hodin stání, například číšníci, kuchaři, lékaři nebo ochranka. Pro zmírňování příznaků způsobených křečovými žilami se používají kompresní punčochy. Lékaři také doporučují cvičení gymnastiky a časté ležení s vyvýšenýma nohama.

Zdroj obrázku: Freepik

Ateroskleróza se může spojovat s pocitem těžkých nohou

Aterosklerotické plaky se nejčastěji nacházejí v koronárních tepnách. Třeba mít však na paměti, že se mohou vyvinout prakticky ve všech tepnách v našem těle, tento stav brání průtoku krve přes vnitřní orgány a končetiny. Ateroskleróza v tepnách nohou může způsobit velmi nepříjemné příznaky, nejčastěji se projevující při chůzi. S progresí onemocnění se mohou objevit i bolesti nohou v klidu.

Pravidelná fyzická aktivita je důležitá pro naše zdraví. Někdy však příliš časté a intenzivní cvičení, které navíc neodpovídá našim schopnostem, může vést k přetrénování svalů a pocitu těžkých nohou. Může to být i důsledkem toho, že nedáme našim svalům čas na regeneraci po cvičení. Nejzranitelnější k přetrénování jsou lidé, kteří právě začínají se svým tréninkem. Často si vybírají příliš intenzivní cvičení, která mohou vést ke zranění. Je dobré v době tréninku posoudit své schopnosti a nepřehánět to.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321670