Zažeňte chutě na sladké něčím zdravým. Tyhle pochoutky jsou lahodné i bez špetky cukru

Chuť na sladké. Existuje pouze málo lidí, kteří by odolali sladké čokoládě, lahodnému dortu nebo kousku bonbonu, který se vás směje z vitríny. Bohužel chuť na sladkosti nás velmi ovládá a postupně se na sladkém můžeme stát i závislí. Bude tak velmi těžké odolat, navíc budeme přibývat na váze a zhubnout bude velmi těžké. Poradíme, jak překonat chutě na sladké pomocí potravin, které dodají tělu energii bez přidaného cukru.

Odkud se vůbec bere chuť na sladké?

Jednou z hlavních zásad zdravého životního stylu je jíst pravidelně a dopřát si dostatek zeleniny, ovoce, k tomu potřebnou vlákninu a tuky a bílkoviny. Někdy je velmi těžké sníst dostatek zdravého jídla, i když se to na první pohled může zdát jednoduché. V žádném případě byste neměli vynechávat snídani, která dělá den. Není to klišé, snídaní nastartujete svůj metabolismus a na dopoledne získáte potřebnou energii.

Sladkostem je dobré se vyhýbat. Pokud ani tak nemůžete odolat, dejte si je raději právě dopoledne, abyste ještě měli čas spálit přijaté kalorie. Se zvyšujícím se množstvím sladkostí se budete po čokoládě a sušenkách dívat mnohem častěji. Nakonec zjistíte, že jste na sladkém závislí, a dostanete se do začarovaného kruhu. Čím ale sladkosti nahradit, abyste ukojili své chutě a zároveň tělu dodali prospěšné látky?

Zdroj obrázku: Freepik

Dejte si avokádo, ořechy nebo ovoce

Chutě na sladké jsou nevyzpytatelné. Zkuste je ale ovládat a místo čokolády si dejte například hrst ořechů. Vhodné jsou mandle nebo arašídy, samozřejmě nejlépe nesolené. Arašídy ovlivňují činnost našeho mozku, díky nim se budete lépe soustředit. Obsahují také vitaminy a další prvky, jako na příklad chrom. Další potravinou, která je skvělá a doplní spoustu potřebného, je avokádo.

Je to jeden z módních plodů, které můžete v dnešní době ochutnat. Musíte si sice dávat pozor, abyste koupili chutné avokádo, pokud ale budete mít štěstí, můžete si ho vychutnat jen tak nebo ho přidat do salátů či z něj udělat pomazánku. Avokádo obsahuje zdravé tuky, proto se hodí především na snídani. Další potravinou jsou jablka. Ovoce je sice sladké, ale pokud si je dáte ráno nebo dopoledne, zaženete chutě na sladké.

Zdroj: https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/foods-that-can-help-fight-sugar-cravings/