Zhubněte chůzí: Jak rychle musíte chodit, abyste shodili přebytečné kilogramy

Opravdu stačí pouze chodit, abych zhubnul(a)? Odpověď je jednoznačně ano. Důležité je zaměřit se především na tempo chůze, spíše než na ujité kilometry. Kdo nerad jakýkoli druh sportu či se jen rád pohybuje na čerstvém vzduchu, může se chůze jevit jako jedno z nejpřirozenějších cvičení, které je tady s námi už od počátků věků.

Jak je to tempem a kilometry

Všechny chytré telefony nebo některé digitální hodinky umí měřit kroky. Kolik kroků a kilometrů je potřeba ujít, aby to mělo vůbec nějaký efekt?

Obecně se doporučuje 7-10 tisíc kroků. Není důležité, jak dlouho, ale spíše jak rychle chodíme a jak náročná je trasa. Fyzické zlepšení a tělesné změny na našem těle pocítíme rychleji, jestliže budeme chodit 7 tisíc kroků v náročnějším terénu.

Půjde-li průměrně zdatná žena 4x týdně na půlhodinovou nenáročnou procházku, bezesporu si zlepší kondici, ale na postavě se to nijak markantně neprojeví. Proto může místo toho 4x týdně 20 min šlapat nahoru do schodů. Za šest týdnů je pak možné zhubnout kilo a půl.

Plán na cvičení

Pro úplné začátečníky je vhodné začít min. 4x týdně půlhodinovou procházkou. Zvětší se vám kapacita plic a budete moci pokračovat dál ve zlepšování kondice.

Průměrně zdatní lidé by si měli za cíl učit fyzicky náročnější trasy alespoň 3x týdně na minimálně 40 minut. Nejenže splníte zdravotnická doporučení WHO, ale také se to odrazí na vaší postavě. Najděte si vyšší kopce ve vašem okolí a s vervou se můžete pustit do výšlapu.

Pomůcky na chození

Pro zvýšení účinku je možno používat zátěžové vesty a nordic hůlky. Při nošení zátěžové vesty se řádně zpotíte a díky nordic hůlkám důkladně procvičíte i horní polovinu těla.

Benefity chůze

Chůze má tu úžasnou výhodu, že hubení naberou svaly a prostorově výraznější zhubnou. Přitom stačí jen chodit a tělo se vám odvděčí vyšší pružností a jasnou myslí zaplněnou hormony štěstí.